Pozycjonowanie stron internetowych SEO

kreska.jpg

Co to jest pozycjonowanie?

kreska.jpg

Pozycjonowanie (ang. search engine optimization) jest to szereg działań marketingowych mających na celu wprowadzenie konkretnej strony internetowej na czołowe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania wybranych wyszukiwarkach (najczęściej jest to wyszukiwarka Google ) oraz utrzymanie tych pozycji dla wybranych słów kluczowych. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym i wieloaspektowym, które długofalowo przynosi olbrzymie korzyści finansowe dla firmy. Na proces pozycjonowania składa się wiele elementów, które dzielimy na działania „on site” jak i „off site”.

Działania "on site", czyli tzw. optymalizacja serwisu. Jest to szereg działań, które podejmuje firma pozycjonerska na stronie Klienta w celu poprawy jej jakości. Podniesienie jakości wpływa na ocenę jaką konkretna strona otrzymuje od wyszukiwarki. Ma to olbrzymi wpływ na osiągane pozycje strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Do podstawowych działań „on site” należą:

  • dostosowanie treści strony do pozycjonowanych fraz kluczowych,
  • dostosowanie nagłówków, title oraz desciption,
  • optymalizacja grafik, obrazów i video,
  • linkowanie pomiędzy podstronami (stworzenie ogólnej nawigacji po stronie),
  • umieszczenie pozycjonowanych słów kluczowych w adresach URL strony,
  • usprawnienie aspektów technicznych : kod, szybkość działania strony, jej responsywność i inne.

Do działań „on site” zalicza się również wiek domeny, lecz niestety na to nie mamy wpływu. Z całą pewnością do działań na stronie nie zaliczamy wyglądu strony jak i jakości jej wykonania


Działania "off site" jest to szereg działań realizowanych poza stroną Klienta. Mają one olbrzymi wpływ na ranking strony i tym samym na uzyskiwane przez nią pozycje w wyszukiwarce. Co wykonujemy w ramach działań „off site”:

  • budowanie systemu linków przychodzących z wartościowych źródeł. Ważna jest tu ilość linków przychodzących, jak i tematyka serwisów z których pochodzą.
  • zwiększenie widoczności strony, który pociąga za sobą wzrost CTR-u (ilości kliknięć z wyszukiwarki)

Wyszukiwarka Google minimalizuje w znaczący sposób linki pochodzące z portali społecznościowych, ze względu na dużą możliwość manipulacji takim linkowaniem.

Wszystkie działania „on site jak i „off site” mają wpływ na ranking serwisu. Należy jednak pamiętać, iż waga każdego z wymienionych elementów jest różna, a sam ranking jest wypadową wszystkich tych czynników. Obecnie kryteria wyszukiwarki Google odnoszą się do setek elementów stron internetowych, te przedstawione przez naszą firmę należą do najbardziej istotnych.

kreska.jpg

JAK WYBRAĆ FRAZY KLUCZOWE?

kreska.jpg

k-ny-bb-1761.jpg

Dobrze prowadzone pozycjonowanie może w znaczący sposób przyczynić się do wzrostu ruchu na stronie i tym samym liczby Klientów. Bardzo często skutecznie działania pozycjnerskie stanowią podstawowe źródło pozyskania nowych Klientów.

Jak powinniśmy wybierać frazy kluczowe?

- unikamy zwrotów zbyt ogólnych. Każdy z nas chce w szybki i łatwy sposób znaleźć interesujący go towar czy usługę. Często właścicielom firm wydaje się, iż będąc widocznymi pod ogólnymi frazami zwiększą liczbę swoich Klientów. W większości branż (zdarzają się branże, w których frazy ogólne są najlepszymi frazami) najlepiej sprawdzają się frazy najlepiej dostosowane do oferty. Wyobraźcie sobie sytuację w której poszukujecie koszulki do biegania. Wpisując do wyszukiwarki frazę „koszulka” znajdziemy oferty koszulek, damskich, męskich , dziecięcych czy po prostu koszulek do codziennego użytku. Takie wyszukiwanie szybko zostanie skorygowane, gdyż szukamy konkretnego produktu lub konkretnej usługi. Wybierając się np. do kosmetyczki szukamy konkretnego zabiegu, a nie listy gabinetów, które niekoniecznie wykonują wybraną przez nas usługę,

- dobieramy frazy kluczowe dostosowane do regionu naszego działania. Jeśli obsługujesz klientów w wybranej lokalizacji, to pozycjonowanie po frazach ogólnych z pewnością nie jest dla Ciebie. Wykonując usługi w Tychach nic nie zyskasz jeśli do Twojej oferty dotrze klient z Warszawy,

- dobieramy frazy wyszukiwane przez Klientów. Sprawa w tym aspekcie jest prosta. Nie warto marnować czasu i funduszy na frazy, których Klienci nie wyszukują. My pomagamy naszym Klientom w doborze słów kluczowych za pomocą Planera Słów Kluczowych Google. Dla nas mało popularne frazy są łatwe do wypozycjonowania, ale Tobie nie przyniosą spodziewanego efektu!

Im lepiej frazy dobrane są do specyfiki Państwa branży, tym lepszy jest spodziewany efekt biznesowy. Przy wyborze fraz kluczowych warto pamiętać, iż frazy posiadają różną konkurencyjność. Wybierając tylko i wyłącznie ogólne frazy, na efekt będzie trzeba poczekać długo. Tym samym przez długi okres nie pozyskają Państwo nowych klientów. Warto we wcześniejszym okresie (przed uzyskaniem efektów dla fraz ogólnych) posiłkować się frazami regionalnymi lub bardziej szczegółowymi. Te efektów można spodziewać się znacznie szybciej niż w przypadku fraz ogólnych i tym samym szybciej pozyskamy nowych klientów.

kreska.jpg

POZYCJONOWANIE I RÓŻNE JEGO FORMY

kreska.jpg
pozycjonowanie 9999.jpg
  • pozycjonowanie na frazy ogólne – jest to promowanie firmy pod frazami ogólnymi, które nie odnoszą się do konkretnego regionu czy szczegółowo oznaczonej usługi lub produktu,
  • pozycjonowanie regionalne to nic innego jak promowanie fraz zawierających człon związany z konkretnym miastem lub regionem. Może to być miasto lub województwo,
  • pozycjonowanie w mapach odbywa się trochę inaczej. Jedną z usług najpotężniejszej wyszukiwarki jest narzędzie Google Maps. Narzędzie to geolokalizuje urządzenie, z którego wprowadzone zostaje zapytanie w wyszukiwarce i wyświetla wyniki wyszukiwania adekwatne do wpisanego zwrotu i lokalizacji urządzenia. Wyobraź sobie sytuację, w której jedziesz autem i Twoje auto ulega awarii. Chcąc znaleźć mechanika szukasz takiego, który działa w okolicy, a nie na drugim końcu Polski. Google doskonale o tym wie i tym samym po wprowadzeniu Twojego zapytania w wyszukiwarce pokazuje Ci mapy oraz lokalne wybrane firmy z krótkim opisem ich działalności. W ramach tej usługi zakładamy dla Państwa konto Google Maps, jeśli go masz to ten etap mamy za sobą. Uzupełniamy wszystkie niezbędne elementy wizytówki, uzupełniamy ją o dobrą grafikę, łączymy ją z Państwa stroną internetową oraz dbamy o publikowanie na niej informacji odnośnie Państwa działalności. To są podstawowe elementy naszej pracy. Państwo muszą zadbać o zbieranie pozytywnych opinii od swoich klientów,
  • pozycjonowanie grafiki. Wielu z nas postrzega rzeczywistość za pomocą obrazów, który oddziałuje na peryferyjne aspekty naszej świadomości. W internecie napotkać możemy na setki obrazów, które jeśli są dobrze widoczne i oznaczone mogą przynieść firmie rzeszę dodatkowych klientów. Ten rodzaj pozycjonowania doskonale sprawdza się w firmach, w których design jest czynnikiem decydującym o zakupie, choć nie tylko. W ramach tej usługi dbamy optymalizujemy parametry ALT grafiki, dbamy o poprawne nazewnictwo pliku oraz optymalizujemy URL grafiki. To jedne z podstawowych czynności, które wykonujemy. Pozostałe elementy są naszym know-how, który pozwala nam skutecznie pracować,
  • pozycjonowanie long tail – czyli tzw. „pozycjonowanie długiego ogona”. W ramach tej usługi wybieramy wiele fraz kluczowych, które zawierają od 4 do 10 elementów. Mogą to być konkretne produkty lub usługi. Co zyskuje promując się w ten sposób? Pewność, że dotrzemy do Klienta, który szuka dokładnie tego co możemy mu zaoferować.
    Przykładowe frazy długiego ogona:
    „telewizor xxx ABC1234 40 cali” „peeling kawitacyjny z kwasem migdałowym i ampułkami regenerującymi skórę”.
kreska.jpg

CENA USŁUGI I WARUNKI WSPÓŁPRACY

kreska.jpg

k-ny-bb-1775b.jpg

Cena usługi jest uzależniona od wielu czynników. Do podstawowych czynników wpływających na cenę pozycjonowania należą:

  • ilość fraz kluczowych oraz ich konkurencyjność. Im wyższa konkurencyjność frazy, tym wyższy jest koszt jej promowania,
  • zakres działań „on site” i „off site”,
  • oczekiwanego rezultatu i jego szybkości ,

Nie posiadamy stałego cennika usługi. Jej koszt uzależniony jest od wyżej wymienionych elementów i waha się w granicach od 350 zł netto do kwoty 3500 zł netto. Jeśli Klient wybiera bardzo dużą ilość fraz lub/i frazy są bardzo konkurencyjne ostateczna cena może być wyższa od tej wskazanej jako górna granica ceny usługi.

Co wyróżnia naszą usługę?

  • pozycjonujemy w sposób etyczny. Dbamy o to aby nasze działania były bezpieczne dla Twojej domeny i strony,
  • pozycjonujemy nielimitowaną ilość fraz kluczowych,
  • nasze działania dotyczą całego serwisu, a nie tylko wybranych fraz kluczowych,
  • nasze działania skupiają się na ty zwiększeniu ilości fraz w TOP 10 dla całości Państwa serwisu,
  • mają Państwo z nami stały kontakt i nadzór nad wykonywanymi przez nas pracami. Wykonujemy dla Państwa usługi na wysokim poziomie i przy dużym zaangażowaniu czasowym. U nas nie ma infolinii oraz zawsze kontaktują się Państwo z osobą, która wykonuje dla Państwa projekt. Dbamy o relacje partnerskie, a liczba naszych Klientów jest ograniczona. Nie chcemy być korporacją. Chcemy na stałe współpracować z tymi samymi Klientami,
  • rozliczamy się w modelu abonamentowym i modelu mieszanym (opłata abonamentowa + rozliczenie za wyniki naszej pracy),
  • umowa w modelu abonamentowym zawierana jest na okres 6 miesięcy, a w modelu mieszanym na okres 12 miesięcy. Po ustaniu okresu na który zawarta jest umowa przechodzi ona na umowę na czas nieokreślony z miesięcznym terminem wypowiedzenia. Dla branż bardzo konkurencyjnych okresy te mogą ulec wydłużeniu.